naarguatemalaenbelize.reismee.nl

Laatste week Guatemala

We zijn dus in het plaatsje Santa Cruz bij Lake Atitlan. Het is hier prachtig! We hebben dan ook besloten om hier de laatste 6 nachten te blijven. Elke ochtend strak blauwe lucht en uitzicht op 12 grote vulkanen. 's Middags betrok het altijd en stak de wind op. Het regenseizoen begint hier te komen dus elke avond hadden we een bui. Dat weven samen met Sam was erg leuk, maar duurde ook wel lang. Sam heeft er een hele leuke riem aan over gehouden omdat die mw het afgemaakt heeft. Het was nogal een karwei.... Het verschil in onze riemen is dan ook goed te zien! De volgende dag zaterdags hebben we een half uur gelopen, met een geweldig uitzicht tussendoor, naar een mooie infinity pool. Terug was het 10 min met de boot. Het was wel even heel leuk voor de meiden om weer eens in een zwembad te zwemmen in plaats van meren, zeeen of rivieren. Heerlijke relaxte dag gehad. Zondags naar San Pedro, een plaatsje aan het meer. Gelukkig hadden we daar ons hostel niet, want er was veel herrie en drukte. In de eerste instantie zouden we hier verblijven maar zijn toch van ons plan afgeweken wat dus een goed idee was. Wel hebben we daar twee tassen gekocht, 1 voor Sam en 1 voor Marnix. Maandags zijn we Santa Cruz zelf ingegaan, het dorpje waar we zaten. Er is daar een organisatie die jongeren helpt in de ontwikkeling van scholing in handwerk, techniek, computers etc. We hebben daar een rondleiding gehad en dat was erg interessant. Zo zorgen ze ervoor dat de bevolking van Santa Cruz echt een vak leert en niet op straat komt. Ook daar hebben we weer een paar armbandjes gekocht en eten besteld. O ja ze leerden dus ook koken. 's middags lekker rustig aan. Dinsdags zijn we met de boot naar San Juan geweest, ongeveer 20 min. Dit was echt een heel leuk plaatsje! Heel veel winkeltjes van stoffen handwerken van tassen, schilderijen en sieraden enz. Daar was een uitleg over hoe ze wol gingen spinnen en kleuren met gebruik van gondstiffen zoals bananenbomen en wortels enz. Hier hebben we de laatste inkopen gedaan. Leuk laatste dagje. Op de woe middag vertrokken we naar Guatemala City om dichtbij de Airport te zijn op donderdagochtend. Een ritje van 4 uurtjes, ging prima. De wijk waarin we zaten was volledig omheind met hekken en prikkeldraad. Heel bizar! Daar is het dus best gevaarlijk waarschijnlijk. We zijn dan ook niet buiten de poort geweest.

Volgende dag naar de Airport en op naar Nederland!

Alles bij elkaar een supervakantie gehad met veel afwisseling van zowel natuur en cultuur. Ook de meiden hebben het erg naar hun zin gehad en willen nog steeds niet op vakantie naar een camping in Frankrijk, goed teken dus. Nu weer aan het werk en stiekum alweer kijken naar een volgende bestemming.....